ΝΟΜΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

ΝΟΜΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Παλαιό το άθλημα στη χώρα όσο και σπάνιο:
οι λόγοι του ποικίλοι και γνωστοί:

Με ονομαστική ψηφοφορία που διεξάγεται στις 12 το μεσημέρι η Ολομέλεια της Βουλής καλείται να ψηφίσει – και στα άρθρα – του το νομοσχέδιο, με το οποίο κυρώνονται οι συμφωνίες τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων.

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής από τα κόμματα της συμπολίτευσης – κατόπιν δύο πολύωρες συνεδριάσεις – ενώ η ψήφιση τεσσάρων άρθρων εκκρεμεί για σήμερα, μετά το αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία που έθεσαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και οι Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές. Οι εισηγητές της ΝΔ, προέβαλλαν την αναγκαιότητα της επανεκκίνησης των έργων και τις θετικές επιπτώσεις στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, ενώ οι εκπρόσωποι των άλλων κομμάτων καταψήφισαν καταλογίζοντας στην κυβέρνηση ότι δεν διαπραγματεύτηκε ώστε να πετύχει τα μεγαλύτερα οφέλη για το Δημόσιο με αποτέλεσμα οι συμβάσεις να είναι ετεροβαρείς προς την πλευρά των παραχωρησιούχων.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης αφού επανέλαβε πως πρόκειται για ένα αναπτυξιακό νομοσχέδιο με απτά αποτελέσματα απάντησε στην κριτική των κομμάτων. Όπως είπε, το ελληνικό δημόσιο βάζει περισσότερα κεφάλαια από το 2007 διότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή (και λόγω του χρηματοδοτικού κενού που σχηματίστηκε) διατηρεί ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι όλη την υπεραπόδοση, σε περίπτωση αποτελεσμάτων άνω των προβλέψεων, σε αναγνώριση της αυξημένης συμμετοχής του. Ακόμη, κατέθεσε τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το σημερινό κόστος των έργων είναι κάτω από το μέσο όρο των έργων που έγιναν στην υπόλοιπη Ευρώπη και την Ελλάδα, ενώ σε περίπτωση που το έργο ήταν δημόσιο θα υπήρχε αύξηση του κόστους, συγκριτικά με την σημερινή αύξηση, που ξεπερνάει το 15%.

Λαμβάνοντας τον λόγο ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ, Πάνος Καμμένος, είπε πως η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι ακόμη ένα copyright της σχέσεως της πολιτικής της μεταπολίτευσης με τη διαπλοκή. «Τα ίδια που έκανε ο Λαλιώτης κι ο Σουφλιάς κάνετε κι εσείς με την άδεια της τρόικας. Τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα πρέπει να αποδίδουν ουσιαστικά στη χρηματοδότησή τους. Eδώ καταργείται η έννοια αυτή και ουσιαστικά ξαναδίνονται δημόσια έργα και φτάνουν τα διόδια μέχρι την Κηφισιά» ανέφερε.

Απέναντι και στις αναφορές βουλευτών της αντιπολίτευσης για επανέλεγχο των συμβάσεων, ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε: «Δεν θα με κάμψει κανείς να ολοκληρώσω αυτό το έργο, να ξεκινήσουν οι αυτοκινητόδρομοι, να δουλέψει ο κόσμος και να ενισχυθεί η Οικονομία. Να πάτε όπου θέλετε. Στους εισαγγελείς, όπου θέλετε. Βρίσκονται όλα στη διαφάνεια και τα έχω στείλει όλα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που γνωμοδότησε για την τροποποίηση των συμβάσεων».

Τέλος, ο υπουργός κατέθεσε νομοθετική βελτίωση με την οποία τίθενται χρονοδιαγράμματα στο έργο του άξονα Ε65 για το οποίο διαβεβαίωσε ότι θα χρηματοδοτηθεί πλήρως στη νέα περίοδο.

Οι συμβάσεις που ψηφίζονται από την εκάστοτε Βουλή έναν σκοπό έχουν Υπουργέ: να μπορεί κανείς να τις πηγαίνει βόλτες αζημίως.
Αλλιώς θα περνούσαν από τη Βουλή και τα μισθωτήρια.

Ακουσα χθες και τη συζήτηση στη Βουλή με το σύμπαν να ψεύδεται και να αγνοεί το θέμα. Κορώνες και λόγια του αέρα. Δρόμοι όμως κλειστοί.
Οι Βουλές που ανοίγουν δρόμους όπως και οι άνθρωποι που το πράττουν δεν κόπτονται για τους εισαγγελείς και το Ελεγκτικό δυστυχώς.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone