ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ THE SEQUEL

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ THE SEQUEL

 
Μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων θα επιφέρει η κύρωση από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες. Παράλληλα, προβλέπεται να λειτουργήσουν από την πρώτη Ιουλίου του 2014 νέοι σταθμοί στη τμήμα Μεταμόρφωσης – Μαλιακός. Ειδικότερα, οι αναθεωρημένες συμβάσεις των έργων, τα οποία έχουν «παγώσει» από το 2010 λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, αναμένεται να κυρωθούν από τη Βουλή το αργότερο έως τις 10 Δεκεμβρίου, κοινοποίησε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Από τις αναθεωρημένες συμβάσεις προβλέπεται μεγάλη αύξηση στο αντίτιμο των διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες. Για παράδειγμα, στα διόδια Αφιδνών, το αντίτιμο θα αυξηθεί για τα επιβατικά οχήματα κατά 60%, καθώς θα διαμορφωθεί στα 3,35 ευρώ από 2,10 ευρώ που είναι σήμερα. Μεγάλες αυξήσεις θα ισχύσουν και στους σταθμούς διοδίων των υπόλοιπων οδικών αξόνων. Παράλληλα, στο τμήμα Μεταμόρφωση- Μαλιακός θα λειτουργήσουν και τρεις νέοι πλευρικοί σταθμοί σε Βαρυμπόμπη, ‘Αγιο Στέφανο και στο Βαθύ, λίγο πριν από τη Θήβα, από την πρώτη Ιουλίου του 2014 και από τις αρχές του 2015.
Η κύρωση έγινε και η επόμενη είδηση ήταν αναμενόμενη:
Αυξάνονται από την 1η Ιανουαρίου, τα διόδια της κοινοπραξίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στο τμήμα Μαλιακός -Κλειδί.
Ενδεικτικά, στην Πελασγία για τα ΙΧ αυτοκίνητα από 2,60 ευρώ, το κόστος διαμορφώνεται στα 2,70 ευρώ και στο Μοσχοχώρι από 3 ευρώ διαμορφώνεται στα 3,10 ευρώ. Ωστόσο, οι τιμές έχουν μειωθεί σε πολλούς σταθμούς διοδίων για φορτηγά και λεωφορεία.

Οι νέες τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ 23% και θα ισχύουν για όλους τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητών του E way.

Αναλυτικά ο πίνακας τιμών σε όλους τους σταθμούς διοδίων για το 2014 ΕΔΩ
Αναλυτικά ο πίνακας τιμών σε όλους τους σταθμούς διοδίων για το 2013 ΕΔΩ

Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/249006/auxiseis-apo-simera-sta-diodia-tis-autokinitodromos-aigaiou-/#ixzz2t1VF5e2Z

Δεν πέρασε πολύς καιρός και η κρίση κορυφώθηκε:

Ολα ξεκίνησαν το απόγευμα της Κυριακής. Περίπου 500 άτομα, κάτοικοι της περιοχής του Ωρωπού και μέλη του κινήματος «Δεν Πληρώνω» πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα πλευρικά διόδια της Μαλακάσας. Η κατάσταση γρήγορα βγήκε εκτός ελέγχου και κατέληξε στην καταστροφή του κουβουκλίου των διοδίων, το οποίο οργισμένοι διαδηλωτές ξήλωσαν και έκαψαν. Οι συγκεντρωθέντες κατόπιν κατευθύνθηκαν στα (μετωπικά) διόδια Αφιδνών. Εκεί σήκωσαν για λίγη ώρα τις μπάρες, επιτρέποντας την ελεύθερη διέλευση των οδηγών και στα δύο ρεύματα.
Το πρωί 9 άτομα προσήχθησαν στην Ασφάλεια Βορειοανατολικής Αττικής. Ανάμεσά τους, ο δήμαρχος Ωρωπού Γιάννης Οικονομάκος, αντιδήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι. «Ημουν εκεί, αλλά καταδικάζω απερίφραστα το περιστατικό», λέει στην «Κ» ο κ. Οικονομάκος. «Ομως δεν έχει άδικο ο κόσμος που αντιδρά. Κανένας στην Ελλάδα δεν έχει τόσους σταθμούς διοδίων όσους οι κάτοικοι του Δήμου Ωρωπού (σ.σ.: μετωπικό στις Αφίδνες και πλευρικούς στη Μαλακάσα και το Καπανδρίτι). Μόνη λύση είναι να εξισορροπηθεί η αδικία, να χρεωνόμαστε με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουμε, να έχουμε έναν πλήρη και ασφαλή παράδρομο. Τα υπόλοιπα είναι… καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς».
Η Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδας ζήτησε την άμεση απελευθέρωση του κ. Οικονομάκου και των λοιπών εκπροσώπων του δήμου. Συντάχθηκε όμως με το υπουργείο Υποδομών στο επίπεδο της λύσης. «Η ΚΕΔΕ συμπαρίσταται στον αγώνα των κατοίκων του Ωρωπού κατά της αύξησης στο τέλος των διοδίων, αλλά και της δημιουργίας νέων σταθμών στις παράπλευρές εισόδους της εθνικής οδού. Η ΚΕΔΕ καταδικάζει ακραίες πρακτικές, που μπορεί να αμαυρώσουν τον δίκαιο αγώνα των κατοίκων μιας περιοχής. Καλεί την κυβέρνηση να δεχθεί τις προτάσεις και τα αιτήματα της δημοτικής αρχής και των κατοίκων Ωρωπού και να προχωρήσει στην υλοποίηση των πρόσφατων δεσμεύσεων του αρμόδιου υπουργού στη Βουλή», αναφέρει χθεσινή της ανακοίνωση.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε την Παρασκευή πως οι μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου Ωρωπού θα μπορούν, χρησιμοποιώντας τους ηλεκτρονικούς πομποδέκτες, να πληρώνουν στα διόδια Αφιδνών την παλαιά τιμή (σ.σ.: τα πλευρικά διόδια δεν ανατιμήθηκαν). Οι κάτοικοι θα πρέπει να απευθύνονται στην εταιρία Νέα Οδό (που έχει αναλάβει τη διαχείριση του άξονα για 30 έτη) για περισσότερες λεπτομέρειες.

Από τις αυξήσεις στα διόδια θα εξαιρεθούν και όσοι έχουν εξοχικά στον Ωρωπό και την ευρύτερη περιοχή της βορειανατολικής Αττικής, δήλωσε το στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο Υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Προϋπόθεση είναι να πάρουν και αυτοί βεβαιώσεις απο τους Δήμους και τη ΔΕΗ που να αποδεικνύουν τη σχέση τους με την περιοχή, όπως συμβαίνει και με τους περίπου 40.000 μόνιμους κατοίκους του Δήμου Ωρωπού.

Ο κ Χρυσοχοΐδης διευκρίνισε οτι οι αυξήσεις στα διόδια είναι αυτές που προβλέπονται στην αρχική σύμβαση παραχώρησης του 2007 και σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα όπως στις Αφίδνες είχαν καθυστερήσει να επιβληθούν.

Κατηγόρησε μάλιστα τους παράγοντες του Δήμου Ωρωπού οτι αντί να σπεύσουν να δώσουν τις βεβαιώσεις στους δημότες για να μην πληρώνουν τα αυξημένα διόδια, ξεσηκώνουν τον κόσμο σε κινητοποιήσεις.

Ο Υπουργός Υποδομών παραδέχτηκε οτι πράγματι οι αυτοκινητόδρομοι είναι ακριβοί αλλά δεν μπορούν να κατασκευαστούν αλλιώς. Το λογικό είναι, είπε, να πληρώνουν οι χρήστες τους και όχι να χρηματοδοτούνται τα έργα απο τον κρατικό προϋπολογισμό, διαφορετικά θα πρέπει να πάμε σε νέες οριζόντιες περικοπές μισθών και συντάξεων.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών το κόστος κατασκευής ανά χιλιόμετρο είναι φθηνότερο κατά 25% στην Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ το κόστος των διοδίων ανά χιλιόμετρο έχει καθοριστεί απο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα 4 λεπτά συν ΦΠΑ.

Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/251722/hrusohoidis-tha-exairethoun-apo-ta-diodia-kai-osoi-ehoun-exohika-ston-oropo-1/#ixzz2t1UVlX3z
Πολλά μπορεί να πει κανείς για το θέμα. Το δίχως άλλο όμως η αύξηση των διοδίων συνδέεται άμεσα με την λεγόμενη “επανεκκίνηση” των έργων όρος που εισήχθη προς ψήφιση στη Βουλή στο τέλος του χρόνου.
Ηταν γνωστό και αναμενόμενο.
Οσο γνωστό ήταν από καιρό ότι τα έργα αυτά, οι συγκεκριμένες συμβάσεις παραχώρησης όπως λέγονται θα βάλτωναν, ήδη από τη δημοπράτησή τους. ΟΛΕΣ.
Είναι τάχα τυχαίο ότι η “επανεκκίνηση” βασίσθηκε στο επιχείρημα της Υποθαλάσσιας ότι δηλαδή καλύτερα να πληρώσεις παραπάνω για έργα που θα γίνουν παρά να πληρώσεις για έργα που δεν θα γίνουν?
Το δημοφιλέστερό μας ποστ που έγινε και τίτλος κινήματος ήταν το ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ. Θυμήθηκα από παλιά το έργο του Ντάριο Φο όταν παιδάκι με πήγαινε η μάνα μου να δω το Ληναίο και τη Φωτίου. Το κίνημα συνεχίζει δυναμικά με αυτό το όνομα πλέον.
Εμείς θα τιμήσουμε το δημοφιλέστερό μας ποστ και θα προσπαθούμε να εξηγήσουμε τι είναι αυτό το κακό που έχει οδηγήσει τόσους ανθρώπους να μην τολμούν να πάνε μια μικρή εκδρομή.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone